2 maj 2013

"what would happen if you died?" part 2.

och om mamma skulle dö? hur skulle det påverka mig då? jag funderar över vem av dem som skulle få i uppgift att meddela mig om hennes dödsfall. jag funderar över hennes begravning. hur det skulle kännas att gå på den, medveten om att min förövare skulle vara där. medveten om att jag och min mamma inte har haft någon kontakt på månader. jag vet inte hur mycket det spelar in, jag vet inte hur långt detta kommer att gå. jag vet inte om hon kommer att ge mig svar på mina frågor, då hon hittills inte har visat minsta intresse till att göra det. så hur skulle det bli om hon dör? skulle jag ”ångra allting som aldrig blev sagt” eller skulle det mer kännas som ett fysiskt bevis på min mentala process? det kanske bara är som jag försöker skydda mig från att bryta ihop, men jag ser inte henne som mamma längre. en mamma skyddar sina barn och finns där. det gjorde inte hon. inte då och inte nu. jag lär mig vad jag behöver och det jag behöver kommer jag aldrig få av henne. insikten har varit nödvändig, men den är långt ifrån smärtfri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar