3 december 2012

"chaos"

ännu en gång har jag googlat runt i ytterligare ett försök att hitta bloggar som handlar om sexuella övergrepp på olika sätt och vis. jag gör det för att slippa känna mig ensam, jag gör det för att få läsa andras tankar och känslor och för att försöka få ordning på mina egna. det är ett stort virrvarr av kaos. det blir ett stort virrvarr av kaos när något sådant händer. och man vet inte vad man ska göra. man vet inte vad man förväntas göra. man vet inte hur man förväntas reagera. ska man säga ifrån? har man en skyldighet att vara tacksam? ska man våga berätta? borde man egentligen vara tyst? det är ett helvete att inte veta. och det är det enda man vet.

att allting blir ett helvete.
för att någonting tillåts hända.
något som man inte vill vara delaktig i.
men allting blir ett helvete.
för att någon annan vill följa sina lustar.

och sen står man där och man förstår ingenting. man kan inte greppa vad som precis har hänt. hur det har känts. hur man mår. hur allting kunde gå så jävla fel. och man kan inte urskilja vem som ska bära skulden och vem som ska bära skammen. och man vet inte om man har gjort något för att framkalla det hemska som precis har inträffat. hur man än vrider och vänder på det, så får man inga svar. hur mycket man än pratar om det, så känns det inte bättre. hur mycket man än försöker göra det rätta, så blir det ändå fel. och samhället står och hånskrattar en rakt upp i ansiktet när de visar att hjälpen inte finns där. så man står kvar. ensam. och gör allt i sin makt för att rädda sitt eget liv utan några direkta medel och man är bara beväpnad med en enorm jävla vilja över att få tillbaka det liv som någon valde att döda för sitt eget nöjes skull. och samhället tittar snett på en och undrar:

"var du inte faktiskt sugen? egentligen?" (och deras oförstånd får mig att skaka av ilska.)

2 kommentarer:

  1. vi verkar sitta i samma båt... jag vet inte riktigt hur din bakgrund ser ut, men vad jag har förstått är att du också blivit utsatt för sexuella övergrepp.. Jag letar förgäves efter någon att kunna ha någon form av mejlkontakt med, någon som förstår och undrar vad du tycker om det...?

    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej Julia,

      och tack så mycket för din kommentar. du får gärna kontakta mig på min mail som är stigmatiserad@hotmail.com

      ta hand om dig! kram!

      Radera