10 december 2012

"run and hide"

"the moment that i step outside
so many reasons, for me to run and hide 

i can't do the little things i hold so dear
'cause it's all those little things, that i fear"


det var ett väldigt givande samtal med min samtalskontakt idag. vi gick igenom en liten kartläggning av alla problem som försvårar min vardag och vilka konsekvenser som har skapats av just dessa. vi pratade även om mål och delmål och vilken individ jag vill sträva efter att bli, i samband och med hjälp av, den behandlingsform jag nu får. det kändes ovanligt att se allting svart på vitt, men samtidigt blev allting så mycket tydligare då. även om alla känslor och tankar som skrevs ner, är saker som jag upplever och tänker på varje dag, så fick jag idag möjlighet att se dem på ett annat sätt, nästan ur ett annat perspektiv. det gav mer än vad jag trodde.

och påväg hem från mitt samtal så lyssnade jag på den obligatoriska musiken. no doubt dök upp i mina lurar och jag minns inte sist jag kände mig så träffad av en låt. förmodligen för att vi pratade om alla mina rädslor och det faktum att jag inte längre gör de saker som brukade betyda mycket för mig. små saker, som att alltid ta hand om mig själv på söndagar. det var det perfekta avslutet på veckan och en underbar start på den kommande. jag gör inte det längre, för att jag inte har orken. jag har inte lusten att ta hand om mig själv, kanske för att jag inte vet om jag förtjänar att bli omhändertagen. men nu är det min nya läxa. att införa min söndagsrutin igen, och även portionera ut delar av den så att jag gör någonting för mig själv varje dag, även om det är något litet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar