3 december 2012

"it´s called practicing"

för väldigt länge sedan ramlade jag över en sida som heter "project unbreakable". det är en sida som är skapad av en kvinna som bestämde sig för att åka land och rike runt för att fotografera överlevare. människor som på olika sätt har blivit utsatta för sexuella övergrepp, men ändå tagit sig fram i livet. på varje enskild bild får man se en överlevare och ett citat från deras förövare. antingen så visar denna överlevare sitt ansikte, eller så täcker personen sitt ansikte med skylten där citatet står. även jag skulle vilja göra en sådan sak, helt och hållet för min egen skull. jag går in på sidan nästan dagligen, bara för att få mötas av mängder med starka och modiga överlevare och människor. på ett sätt tycker jag att det är så fruktansvärt vackert med alla dessa människor som tar tillbaka makten över sina liv och att de vägrar leva sina liv i tystnad. samtidigt tycker jag att det är fruktansvärt hemskt att det finns så oerhört många som blir utsatta för sexuella övergrepp, dagligen. Grace Brown´s sida är ju ett enormt stort bevis på att detta pågår. tack vare att hon har lyckats nå ut till de som har blivit utsatta så har överlevare nu fått en möjlighet att få utlopp för sina trauman.




hur länge kan ni blunda?

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset till den sidan.

    Jag vill också passa på att önska dig välkommen till Överlevare där du nu finns med i blogglistan.
    Tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera
  2. Ett väldigt starkt projekt som hon har gjort! Hoppas att det är okej att jag "lånar din idé" och länkar till projektet jag också =)

    SvaraRadera